یزدفردا:مصاحبه حضرتعالی اغلب اهالی شهرستان خوانده اند و هر کس برای خود تفسر و تحلیلی دارد.سرجمع مطالب شما پیرامون اظهارات نماینده شهرستان میانه. فردی فراری.جلسه ای در فلان هتلی و تهدید انکه ان را افشا می کنم و کارخانجاتی که در اردکان و جاهای دیگر زده ایدمطالبی را بیان داشته اید.
بد نیست به این سوالات ما نیز جوابی بدهید اصلا نیازی به دادگاه و شکایت نیست وجدان و خدایی که است و شما نیز به ان تکیه کرده اید.
مدتی قبل بنده ملاقات حضوری با استاندار محترم داشتم و اینکه چرا در محیط چادرملو تغییراتی صورت نمی گیرد فرمودندمهندس نوریان وصل دفتر ......... می باشد و از انجا حمایت می شود.این حرف از فرد بی خبری مطرح نشده است از طرف استاندار محترم استان بیان شده است و می دانیم .......... اصلا روحش خبر دار نیست این موضوع باید روشن و تبیین شود.


شما که دائمادر صحبتهای خودتهدید به افشای مطالب جلسه ای در فلان هتلی مطرح می کنید این به چه درد مردم ما می خورد مردم زجر کشیده ما هیچ وقت غذایشان در هتل نخورده و اغلب سفره ای ساده  بر زمین پهن و با غذای محلی و ساده خود را سیر می کنند ان هتل کذایی و میزهای نهارخوری شما در چادرملو و گندله اینها موضوعاتی است که تنها به درد خودتان می خورد و مشکلی برای مردم ما حل نمی کند بروید در بهترین هتل جلسات تشکیل دهید و برای محکوم نمودن طرف مقابل هر چه خواستید افشا کنید.
شما دارید ....جان مردم ما را ....و این مردم صبور و ارام در منطقه کویری علی رغم معادن بزرگی چون چادرملو که خودتان می گویید بزرگترین تولید کننده سنگ اهن کشور می باشد با سختی و مشکلات زیادی بخاطر حضور شما دست و پنجه نرم می کنند. براستی گندله و کارخانجات  وشرکتهای اقماری زیر مجموعه چه مشکلی از دوش این مردم برداشته اند.شما که اشاره  می فرمایید فرد برود معنای فلان لغتی را در اورد شما نیز بد نیست بروید معنای حق نفس کشیدن و زندگی را در احایدث و قران در اورید. عملا حق حیات و زندگی را از مردم ما سلب نموده اید؟
 فاضلاب شهری اردکان که شما افتخار می کنید در حال اجرای ان هستید جز منافع برای شما چیز دیگری برای مردم ما ندارداز اب ان که در صنعت استفاده کرده و تنها منطقه کویری اردکان به علت خشک شدن سفره های زیر زمینی دچار فرور رفتگی و اشتقاق در منازل و سطح شهر می شود این حرف بنده نیست حرف کارشناسان محیط زیست می باشد. شما امده اید با خرید چاههای میلشبار که تنها منطقه ورودی شهر اردکان که داری لکه های سبز بود به خشکی کشانده اید.با حفر چاه در دشت سیاه کوه و پس ابهای اب سنگین ان تنها منطقه وحوش کویر را دارید به مخاطره می اندازید
امدن صنعت در اردکان به چه بهایی؟اینها را جواب دهید احداث کارخانجات کذایی شما تنها منافع خوبی برای خودتان و عده ای سهام دار که اصلا مردم ما از انها خبر ندارند می باشد.شما جواب دهید چرا از پتانسیل نیروی مدیریتی شهرستان در کارخانجات خود استفاده نمی کنید؟ تنها عده نیروهای ساده و زیر مجموعه ای که از هیچ چیز سر در نمی اورند در محیط استفاده کرده اید؟
شما چه خدمتی درراستای اکوسیستم شهرستان کرده اید چقدرفضای سبز احداث کرده اید ؟چند پارک و امکانات تفریحی برای جوانان شهرمان درست نموده اید شما که دارید تمام ابهای زیر زمینی ما را جمع اوری می کنید اخر الامر فکر کنم مردم باید لقمه نانی در خون خود زنند و بخورند چون رگ حیاتی> دیگر در شهر به چشم نمی خورد. شما که مفتخرید افزایش تولید داشته اید بد نبود حداقل چند رمین چمن . امکانات ورزشی چندین استخر مانند استخر چادرملو برای جوانان شهرمان می ساختید تا مردم ما اندکی اوقات فراغت خود را بگذرانند. شما حتی برای امکانات صوتی و حمل و نقل در تشریفات خود از شهرستان یزد کمک می گیرید براستی مردم ما هیچ حقی ندارند؟ اینکه اظهار می دارید بیش از چهار هزار در گندله مشغول به کارند بله قبول داریم اما حق مدیران و نخبگان شهرمان نیست که در پستهای کلیدی این شرکتها مدیریت کنند؟ بله خدایی است و قیامتی؟ کمی حق را هم برای مردم ما قائل شوید؟انصافتان کجا رفته است؟و با بیان ارقام مردم ما را گول نزنید؟
مگر شهرستان بافق معدن سنگ اهن ندارد کارهای عمرانی انهادر شهر از شهرداری پیشی گرفته است. در ان شهرهمه اغلب پستهای مدیریتی در دست افراد بومی می باشد؟و هیچ مشکلی در بافت جمعیتی بوجود نیامده است؟ سنگ اهن حد اقل هتل بزرگی برای شهر ساخته است شما چه کرده اید؟
نمی دانم رانت را چگونه معنا می کنید اما بچه هایی که در گندله و چادرملو کار می کنند اظهار می دارند نمی دانیم چرا همه ساله درفضای سبز.طبخ غذا.بهره برداری و استخراج تنها یک شرکت برنده است. حال دو صورت متصور است یا اصلا مناقصه ای در سال برگذار نمی شود یا اینکه برگذار و از پیش برنده ان افراد و شرکتهای مورد نظر هستند؟
بنده اصلا این امار و ارقامی که اظهار می دارید سر در نمی اورم اما می دانم و دیده ام در گندله شما پیمانکاری به مسئول ازمایشگاه گندله ده میلییون پول پرداخت کرده است و یا قصد مسافرت ایشان را به کربلا داشته در حالی که وی فردی زر تشتی می باشد راستی پرداخت چنین مبلغ کوچکی در نظر شما خلاف می باشد یا نه ؟و باز باید هنوزدر مناقصات برنده باشند؟این پیمانکار محترم ایا این مبلغ را به فرد بدبختی در شهر پرداخت می نماید.؟ چگونه تفسیر می کنید؟وقتی مسئول شرکت..... شما بیش از بیست میلیون از پیمانکار شما می گیرد نمی دانم هنوز باید به لغت نامه ده خدا مراجعه کنیم.وقتی در بیج گوش ..... سکه رد و بدل می شود و بنده با چشمان خود دیده ام باز لغت نامه جدیدی بفرمایید تا برویم معنای این ارقام وتبانیها را بیرون اوریم؟ شاید لغت نامه شما و با لغت نامه مردم اردکان فرق دارد.
چه دست نوازشی بر سر مردم ما کشیده اید.هیئت مدیره چادرملو اردکانی هستند.مدیران زیر مجموعه شما در کاخ شمال تهرانتان.  اردکان و چادرملو کدام یک اردکانی و بومی هستند؟ دفتر کارتان در اردکان است ؟گردش حساب و مالی شما در شهر ما وجود دارد؟ حراستهای شما اردکانی هستند؟پس چه دل خوشی از شما داشته باشیم؟تخریب محیط زیست شهرستان اردکان تنها توسط شما دارد صورت می گیرد و در مقابل ان هیچ اقدامی صورت نداده اید؟ با سر بیرون اوردن چنین کارخانجاتی در شهرمان مردم ما دیگر حق نفس کشیدن را ندارند.
مردم انقلاب کرده و خون داده اند اینها ولی نعمت ما هستندرضایت مخلوق همان رضایت خالق است ببینید مردم و حتی کارگران چادرملو و گندله از دست شما راضی هستند؟اگر هستند چرا هر از چند گاهی دست به تحصن و تجمع و روی اوردن به تومار می زنند؟
بله شما وقت ندارید مصاحبه کنید اما مردم ما وقت این را دارند که ببینند چگونه دارند اموالشان را به تاراج می برندو هیچ دست اوردی برای انها ندارد.شما جواب مشکلات زیست محیطی . الاینده های صوتی و پس ابهای کارخانجاتتان که بنا به اظهار مسئول محیط زیست برای اردکان فاجعه است چه می دهید؟
جالب تر اینکه وقتی مهندس تابش از شما حمایت می کند بین دو نقیضین گیر  می افتد از طرفی افتخار می کند توصعه و صنعت به اردکان اورده است و از سویی با توجه به ریاست کمیسیون محیط زیست مجلس توان پاسخ گویی به فاجعه زیست محیطی که بر سر مردم ما اورده ای راندارد          
 چند تیم ورزشی اردکان زیر پوشش شما می باشد.چقدر فضای سبز و امکانات تفریحی برای مردم ما مهیا کرده اید.چه تعداد زمین ورزشی و استخر برای جوانان ما ساخته اید. اخر این مردم چه گناهی کرده اندکه این معادن بزرگ در شهرشان می باشد اصلا مردم ما را می شناسد؟اری نوریان عزیز بخدا خدایی است و قیامتی؟ نکند خدای ناکرده اهی سوزناک در شبهای سرد کویری شهرمان از سینه پسرک یتیمی در اید؟.شما  حتی از زیر پوشش بردن جانبازان هفتاد درصد ما که اغلب نابینا و قطع عضو در خانه هستند امتناع ورزیدید مهندس سلیمی به شخص بنده فرمود در خواست را در جلسه برده ام و مخالفت شده است.پس لغت نامه ای نشان ما بدهید تا برویم معنای این واژه ها را در یابیم شاید مردم ما رشوه ده میلیونی راباید به معنای هدیه استعمال کنند چون هر لفظی دو معنا دارد معنای اصلی ومعنای مجازی؟ اری باز صبر می کنیم چون می دانیم خدایی است؟
ای دو سه تا کوچه زما دورتر.................. کاش که همسایه مردم اردکان می شدید و در کنار انها بودیدو پی به واقعیتها می بردید؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا